Kristina Šadeiko-Liiva


Saku vald on seisnud silmitsi kasvavate väljakutsetega haridusmaastikul, eriti seoses elanikkonna ja õpilaste arvu suurenemisega. Kvaliteetse hariduse tagamine igale lapsele on meie prioriteet, mis nõuab süsteemset ja läbimõeldud lähenemist. Selleks oleme koostanud haridusprogrammi, mis keskendub õpetajate ja tugispetsialistide toetamisele, õpikeskkonna parandamisele ning kohaliku kogukonna tugevdamisele.

Abiõpetajad algklassides: iga laps on väärt edu
Kool on koht, kus peaks iga laps saama tunda end turvaliselt ja toetatult, sõltumata tema vajadustest ja õppimiskiirusest. Üha enam näeme, et klassiruumid on täis eripalgelisi õpilasi, kellel on ainulaadsed vajadused – mõned neist vajavad abi aine sisu omandamisel, teised aga sotsiaalsete või emotsionaalsete oskuste arendamisel. Üks õpetaja, isegi kõige pühendunum, ei suuda pakkuda individuaalset tuge 30 õpilasele korraga. Siin tulevad appi abiõpetajad, kelle roll on algklassides eriti oluline.

Abiõpetajate kaasamine algklassidesse ei ole luksus, vaid vajadus, et tagada igale lapsele parim võimalik õpitee. Nad on õpetaja parem käsi, aidates klassiruumis luua keskkonna, kus iga õpilane saab vajaliku tähelepanu ja toe. Abiõpetajad saavad väiksemates gruppides töötada õpilastega, kes vajavad lisaaega teema mõistmiseks või hoopis suuremat väljakutset. Samuti saavad nad toetada lapsi, kellel on sotsiaalsed või käitumuslikud raskused, aidates neil paremini kohaneda klassikollektiiviga ja arendada eluks vajalikke oskusi.

Toetame õpetajaid ja tugispetsialiste
Abiõpetajad saavad olla klassiõpetajale hindamatuks abiks, aga ka nemad vajavad tuge ja arenguvõimalusi. Õpetajate, tugispetsialistide ja abiõpetajate toetamine on võtmetähtsusega, et haridussüsteem saaks toimida efektiivselt ja pakkuda lastele parimat. See tähendab süsteemset investeerimist:

  • Pidev enesearendamine. Haridusmaailm areneb pidevalt. Õppemeetodid ja laste vajadused muutuvad, mistõttu on äärmiselt oluline pakkuda õpetajatele ja tugispetsialistidele erialast täiendkoolitust. See tagab, et nad on kursis viimaste trendide ja teadmistega, olles valmis vastama ka kõige keerulisematele väljakutsetele.
  • Palgad, mis väärtustavad tööd. Kvaliteetse hariduse aluseks on motiveeritud ja rahulolev õpetajaskond. See tähendab, et töötasud peavad olema vastavuses elukalliduse tõusuga. Kui õpetaja ei pea muretsema toimetuleku pärast, saab ta keskenduda täielikult oma kutsumusele – laste õpetamisele.
  • Investeerimine motivatsiooni ja koolitusse. Õpetajaamet on nõudlik, mistõttu on motivatsioonikoolitused ja pidev enesearendamine äärmiselt oluline, et vältida läbipõlemist. Koolid ja haridusasutused peaksid investeerima oma töötajate vaimsesse tervisesse ja professionaalsesse arengusse. See loob positiivse ja toetava töökeskkonna, mis omakorda peegeldub ka õppetöös.

Iga laps loeb
Klassiruum, kus on lisaks õpetajale ka abiõpetaja, muutub dünaamilisemaks ja toetavamaks kohaks. See annab õpetajale võimaluse tegeleda süvitsi nende teemadega, mis vajavad suuremat tähelepanu, samal ajal kui abiõpetaja saab toetada individuaalseid õpilasi. Iga laps on unikaalne ja väärib võimalust areneda omas tempos, ilma et peaks tundma end kõrvalejäetuna. Abiõpetajate kaasamine on üks samm selle poole, et toetada haridussüsteemi tervikuna ja anda igale lapsele parimad võimalused oma potentsiaali realiseerimiseks.

Kuidas saaksime ühiskonnana veelgi paremini toetada meie õpetajaid ja tagada, et iga laps saaks parima võimaliku hariduse?

Valimisliit KODU valimisprogrammist

● Abiõpetajad algklassides – toetame eripalgeliste vajadustega õpilasi ja aitame igal lapsel nende arengu- ja õpiteel paremini toime tulla.

● Toetus õpetajatele ja tugispetsialistidele – pakume erialast täienduskoolitust, suurendame motivatsiooni- ja koolitusinvesteeringuid. Hoiame töötasud vastavuses elukalliduse tõusuga.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga